Zigana Tüneli’nde sona doğru
Türkiye’nin ulaşım saldırıları devam ediyor…
Dünyanın üçüncü en uzun çift tüp karayolu tüneli olan Yeni Zigana Tüneli’nde çalışmalar gece gündüz devam ediyor.
17 Mart 2017’de temeli atılan ve inşaatı devam eden Türkiye’nin gururu projesinde sona yaklaşıldı.
Doğu Karadeniz’i Ortadoğu, Kafkasya ve İran’a bağlayan tarihi İpek Yolu güzergahında inşa edilen tünelde bine yakın işçi çalışıyor.
Nisan ayında açılması beklenen tünel bittiğinde 1.5 saat olan Trabzon-Gümüşhane arası ulaşım süresi 30 dakikaya inecek.
Dikey şaft yapıları ile inşa ediliyor
Yeni Zigana Tüneli ile Başarköy Vadisi’ne 1,15 metre kottan girilecek, 1.264 metre kottan yüzde 3,30 eğimle çıkılacak.
Köstere Vadisi’nden 1.212 metre yükseklikte yükselecek tünel ile yüzde 0,85 eğimle alçalarak Zigana Dağı geçilecek.
Türkiye’de ilk kez karayolu tünellerinde yapıldı ‘dikey şaft yapıları’,Zigana Tüneli’nde uygulandı.
Proje ile 3 istasyonun her birine 1 adet pak ve 1 adet kirli hava olmak üzere toplam 6 adet havalandırma bacası yapısı dahil edilmiştir.
büyük kurtaracak
Yurtiçi kara taşımacılığı ile uluslararası ticaretin daha hızlı ve sağlıklı olmasına katkı sağlayacak proje ile zamandan 40 milyon TL ve akaryakıttan 99 milyon TL olmak üzere yılda toplam 139 milyon TL tasarruf sağlanacak.
“Bölgenin kalkınmasında ve kalkınmasında önemli bir ivme oluşturacak”
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, şöyle konuştu:
“Zigana Tüneli, Trabzon ve Gümüşhane’nin geleceğine atılacak bir mühür gibidir ve açılmasıyla bölgenin kalkınmasında ve kalkınmasında önemli bir ivme oluşturacaktır. Avrupa’nın en uzun tünelini açıyoruz ve onun yerini alacak.” nisan ayında Türkiye’nin gurur projeleri arasında yer alıyor.”